Kundeservice

Teamet i HobbyHund er her for å hjelpe deg!

hund med briller foran en pc
Svar på vanlige spørsmål om

Bestilling og frakt

Mellom 1 til 15 virkedager. Bestillinger sendes hver ukedag fra Kløfta på Østlandet.

NB! Produkter merket «bestillingsvare» har lenger leveringstid på ca. mellom 7 til 20 virkedager.

Hvis eposten ikke er kommet frem, er den stoppet av spam-filteret (dette kan skje på noen hotmail-kontoer). Pass på å sjekke epostinnstillingene dine. Finner du den ikke der, kan du alltid logge inn på Min konto og se ordrestatus der.

Ordrebekreftelse sendes på epost til deg så snart ordren har gått gjennom. Om du har registrert feil epostadresse eller ikke mottar epost  kan du kontakte kundeservice på support@hobbyhund.no

  1. Naviger deg helt nederst på siden under fanen «Hjelp»
  2. Trykk på «Min HobbyHund konto»
  3. Trykk på «Opprett ny konto»

Voilà, velkommen!

Du får nå tilgang til:

  • Full oversikt over produkter du har bestilt 
  • Lagre din adresse og betalingsmetode for raskere utsjekk

Vennligst send en mail til support@hobbyhund.no med følgende detaljer inkluddert:

  • Ordrenummer
  • Ditt fulle navn
  • Gammel adresse
  • Ny adresse

Vi kan gjennomføre en endring av mottakeradresse så lenge bestillingen ikke har blitt plukket og sendt. Da har ordren gått for langt i prosessen, og vi har da dessverre ikke mulighet til å stoppe sendingen eller gjøre endringer på bestillingen din.

Vi kan kansellere eller fjerne varer fra din bestilling, så lenge bestillingen ikke har blitt plukket og sendt. Da har ordren gått for langt i prosessen, og vi har da ikke mulighet til å stoppe sendingen eller gjøre endringer på bestillingen din.

Det kan du! Vennligst naviger deg til siden: pakkesporing

Du trenger kun å oppgi ditt personnummer hvis du velger å betale med faktura- eller delbetaling med Klarna. Ved betaling med Vipps, VISA eller kredittkort trenger du ikke å oppgi personnummer.

Ved teknisk feil kan det skje en reservering på din bankkonto selv om ordren ikke har gått gjennom. Beløpet er da ikke trukket, bare reservert, og det frigis igjen i løpet av få dager.

Hvis ditt kjøp ikke godkjennes når du velger å betale med faktura, kan det skyldes flere ting:

– Du er under 18 år
– Adressen du oppga er ikke din folkeregistrerte adresse
– Du har oppgitt feil personnummer
– Du har nådd din maksimale kredittgrense

Ønsker du mer informasjon? Kontakt Klarna direkte her:  https://www.klarna.com/no/kundeservice/

Svar på vanlige spørsmål om

Bytte, retur eller feil på ordre

Hos HobbyHund er det 45 dagers åpent kjøp. Ved retur av større varer må frakt dekkes av kunden. For å kunne benytte Bring sin returløsning må pakken være under 5 kg.

Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte produkter. Dette innebærer som et minimum at alle produkter som skal returneres må:

  • Ha original og uskadet original emballasje
  • Ha alle merkelapper/klistremerker osv. inntakt
  • Påkledning/Klær kan prøves på men må ikke være synlig brukt
  • 45 dagers åpent kjøp

Avvik fra dette kan medføre at retur ikke godkjennes.

Fyll ut kontaktskjema under på denne siden. Vennligst oppgi årsak og last gjerne opp bilder av eventuelt defekt produkt.

Dersom varen ikke sto til dine forventinger med god begrunnelse, redunderer vi deg umiddelbart og vil kompensere deg for tiden din brukt på returprosessen. 

Det er viktig for oss i HobbyHund at vi tilrettelegger for en hyggelig kundereise fra A til Å 🙂

Tilbakebetalingen vil være gjennomført noen dager etter varen har blitt registrert inne på vårt lager. Vanligvis tar dette 1-2 uker fra din retur er sendt. I noen tilfeller kan det ta opp mot 3 uker ved stor pågang eller ferieperioder.

Hvis du ønsker å bytte størrelse, utfør en retur på størrelsen du har nå og legg inn et nytt kjøp umiddelbart på den nye størrelsen.

Hvis prisen har gått opp på denne varen siden sist, bare skriv til oss på support@hobbyhund.no etter at du har lagt inn kjøpet og vi justerer prisen på ditt kjøp manuelt slik at den tilsvarer det du betalte for det første kjøpet. Ditt første kjøp vil da bli behandlet som en vanlig retur nå varen mottas og du får tilbakebetalt dette om kjøpet allerede er betalt.

Hvis du har valgt faktura, logg inn på din Klarna-konto via linken her og registrer at du har sendt en retur. Klarna vil da fryse din faktura til den retur er behandlet. Hvis du ikke gjør dette, må du betale hele din faktura innen forfallsdato og avvente en tilbakebetaling.

Det koster fra 70 kroner å returnere varer opp til 5 kg. Ved varer over 5 kg gjelder standardsatser fra fraktleverandør. 

Det kan skje at lageret kan pakke ned feil vare til deg. Da tar du kontakt med kundeservice via support@hobbyhund.no slik at vi kan løse dette på best mulig måte slik at du blir fornøyd.

Om det mangler produkter i pakken din kan det skyldes flere årsaker. Det kan ha vært en feil på lagerbeholdning som har gjort at vi ikke kunne levere bestilt vare. Normalt skal du da motta en epost fra oss som bekrefter dette. Dersom du ikke har mottatt denne eposten, ta kontakt med kundeservice via support@hobbyhund.no slik at vi kan se nærmere på hva som har skjedd.

Dersom det er skade eller feil på et eller flere produkter du har mottatt, tar du kontakt med vår kundeservice cia support@hobbyhund.no slik at vi kan kompensere deg for de ødelagte varene. Dersom pakken din er ødelagt under frakt, ta gjerne bilder som kan sendes til oss slik at vi kan ta saken videre med transportørene våre.

Kontaktskjema

Returer og annen fysisk post sendes til:

NBT
c/o HobbyHund
Merk med «autostore»
Dyrskueveien 13,
2040 Kløfta

Andre henvendelser: support@hobbyhund.no

Bestill og få gratis frakt

på ordre over 999,-

Problemfri 45 dagers returrett

Feil eller misfornøyd? Vi refunderer

Trygge produkter

Testet og vurdert av hundefamilier

100 % sikker betaling på nett

Visa / MasterCard / Vipps / Klarna